Ken je die vervelende brievenbusvervuilers van bijvoorbeeld de postcode loterij? Of van de irritante briefjes van waarzeggers of mensen die beweren dat ze haar terug kunnen laten groeien. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, en al zou de boodschap je wel aanstaan, wat het mij totaal niet doet. Dan nog zou ik er nimmer op ingaan gewoonweg doordat ik een aversie heb tegen dit soort vormen van marketing. Hieruit zou je op kunnen maken dat direct mailing eigenlijk gewoon hartstikke dood is en dat elk bedrijf er beter mee kan stoppen. Toch vind ik dat niet helemaal waar en een beetje kort door de bocht. Een goede direct mailing actie kan niet alleen super effectief zijn het kan je lezer en het zou je lezer ook een beetje moeten vermaken. Gelukkig zitten onze vrienden in China niet stil en hebben zij een best wel goed concept bedacht waarmee direct mailing naar mijn mening een gloednieuwe toekomst krijgt. Uiteraard totdat we deze vorm van direct mailing ook met zijn allen zat zijn, maar ik geloof dat dit nog wel even zal gaan duren.

Video in drukwerk

Video in drukwerk kennen we eigenlijk allemaal al een tijdje, maar meestal zien we dit alleen in winkels hangen of onder de armen van de vertegenwoordigers op straat. Door deze techniek nu ook toepasbaar te maken voor direct mailing in de vorm van video in visitekaartjes, video mailing en video brochure gaat er een hele nieuwe wereld open. Het geeft de ontvanger van de kaart namelijk de macht om zelf de video te starten, te pauzeren en het geluid te verhogen of verlagen. Dit betekent dat iedere ontvanger eigenlijk automatisch iets met de video gaat doen. Een leukere manier om iemand uit te nodigen voor een groot feest of mensen over te halen iets van jouw product te vinden is er eigenlijk niet.

Beslis niet meteen

Ik ben zelf best wel enthousiast over deze nieuwe vorm van direct mailing. Dat komt vooral doordat ik een dergelijke video brochure meerdere malen in mijn handen heb gehad. Toch snap ik het als jij nog een beetje terughoudend bent. Gelukkig kun je op zo een beetje iedere website die brochures aanbiedt gewoon gratis een sample aanvragen. Dan weet je zeker dat het ook iets voor jou is!