Begin je net met een nieuw bedrijf en je website wil niet ranken op belangrijke zoekwoorden? In deze mini blog lees je een tweetal tips voor zoekmachine optimalisatie om je website hoger in de zoekmachines te krijgen.
Titel en description
Zoekmachines hebben kleine spiders en bots die ze over websites heen laten gaan en bekijken zo waar een pagina over gaat. Een belangrijk SEO element is het invullen van de titel-tag. Deze komt naar voren als je in de zoekmachines zoekt naar een desbetreffend zoekwoord. Onder de titel zie je vaak een korte omschrijving van de pagina. Dit wordt ook wel de description genoemd en deze kan je vergelijken met een korte sales pitch. Hoewel dit gaan rankingsfactor is belangrijk om in te vullen want je kunt zoekers overtuigen van jouw kwaliteiten en zo bezoekers naar je website halen.
Authoriteit
Als je net met een website begint, heeft je website nog geen autoriteit opgebouwd op het internet. Om autoriteit op te bouwen moet je links op het internet verzamelen die naar jouw website verwijzen. Je kunt dit vergelijken met online stemmen. Een link is een stem en doet zo gezegd een goed woordje voor jouw website. Deze stemmen kan je al snel verwezenlijken door je op lokale startpagina’s aan te melden. Zo kan je al snel links /stemmen verzamelen voor jouw website. Daarnaast kan je aan vrienden en bekenden vragen of zij op hun website een link naar jouw website willen plaatsen. Jij kan dit dan ook terug doen en zo kan je elkaar helpen om hoger te komen in de ranking van de zoekmachines.
Je kunt zoekmachine optimalisatie ook uit laten besteden door een Full service Internet bureau. Zij doen dan jouw optimalisatie en mochten zij een technische aanpassing willen doorvoeren kunnen zij direct een programmeur aansturen om dit te verwezenlijken.
Trackbacks / Pingbacks