Ik kan tal van redenen bedenken waarom je liever een vergadering organiseert op een externe locatie. Je mist de inspiratie bij je bedrijf, je hebt de behoefte aan een nieuwe externe locatie of natuurlijk gewoon het feit dat je een keer wat anders wilt. Voor de meeste mensen geldt dat vergaderen niet één van de meest favoriete bezigheden is van hun werkdag. Het is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Een goed georganiseerde vergadering op een inspirerende vergaderlocatie kan dit noodzakelijk kwaad iets leuker maken. De grote vraag die rest is hoe je zo een te gekke locatie uitkiest. Hoe vind je de locatie die perfect aansluit bij al jouw wensen? Dat leg ik je uit in deze blog.
Centraal
Ga voor een centraal gelegen locatie. Een locatie waarvan je zeker weet dat iedereen de locatie met het grootste gemak kan bereiken. Zeker bij vergaderen, maar ook bij andere soorten evenementen is locatie key. Denk niet alleen aan de grote steden, zoals: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, maar denk ook eens aan locaties die vlakbij deze steden liggen. Wanneer je bijvoorbeeld een locatie zoekt in Amsterdam, maar je vindt hier niet echt wat je zoekt, kun je ook eens kijken naar een vergaderlocatie Hilversum. Goed te bereiken, centraal gelegen en beter aan te rijden dan Amsterdam.
Benodigde apparatuur
Bij een vergadering van formaat hoort natuurlijk een aantal benodigdheden. Je kunt niet zomaar verwachten dat alle apparatuur die je wilt gebruiken bij de prijs inbegrepen zit. Vaak is het zo dat je gratis gebruik kunt maken van een aantal zaken, maar dat je voor extra dingen toch echt wel extra moet betalen. Zorg ervoor dat je dit duidelijk bespreekt met je gekozen vergaderlocatie.
Succes!
Ook als vergaderen niet jouw favoriete bezigheid is, dan mag je natuurlijk nog wel een beetje plezier maken. Gelukkig is dat 100% mogelijk, zeker wanneer je een goede locatie uitkiest en duidelijke afspraken maakt met je vergaderlocatie.
Recente reacties