Bij Wayback Burgers in Breda kun je sinds kort jouw favoriete burger bestellen via een chatbot. De chatbot heet Jake en werkt met Facebook Messenger of webchat. Via de chatbot kan je bestellen voor afhaal, bezorging of service aan tafel. Betalen gaat via online betaalmethoden zoals iDeal, PayPal of creditcard. 

 

Het grote verschil van een chatbot ten opzichte van een bestelwebsite is het gebruikersgemak. In plaats van op je mobiel te navigeren door een website, kun je gewoon typen wat je wilt bestellen. Daarnaast, door slim gebruik te maken van bestaande messaging apps hoeft de gebruiker niets te downloaden om via de chatbot eten te kunnen bestellen. 

De chatbot maakt gebruik van een Natural Language Processor (NLP) om taal te herkennen en te begrijpen, maar je kunt ook via buttons makkelijk door het menu van Wayback Burgers heen scrollen. 

 

We waren al voor de uitbraak van COVID-19 bezig om onze chatbot klaar te maken voor afhaal en bezorg bestellingen, aldus Mathijs Broeks een van de oprichters van Table Duck.  Maar het is fijn om horeca ondernemers direct te kunnen helpen in tijden van crisis. 

De volgende stap ligt vooral op het aansluiten van meerdere messaging apps zoals WhatsApp en iMessage en het verbeteren van de NLP. 

 

Je kunt de chatbot van Wayback Burgers in Breda hier zelf proberen. Meer informatie over de Table Duck bestel chatbot vind je hier.