Content is Koning! Het schrijven van teksten is een essentieel onderdeel van het succes van een website. Registreer je gratis en plaats je eerste SEO artikel van 300 woorden op deze site. Het aantal woorden en de zoekwoord focus is belangrijk. 300 woorden is het optimale aantal woorden voor een SEO tekst.

search
top

Waarom een goede nachtrust zo belangrijk is

Je brengt ongeveer een derde van je leven slapend door. Twee derde van je leven ben je actief. Goed rust nemen is belangrijk om uiteindelijk te kunnen presteren. Wat voor soort matras moet je uitkiezen? Wat is de beste slaapduur per nacht? Welke factoren hebben een negatieve invloed op je nachtrust? En welke een positieve? En wat gebeurd er met je lichaam als je te weinig slaapt? Allemaal vragen die ik hoop te beantwoorden in deze blog.

Passend matras

Het is belangrijk dat je een matras uitkiest die bij je past. Of je nu voor een boxspring of Auping Vivo pocket matras gaat. Het is belangrijk dat je bij aankoop de matras uitprobeert. De expert van Sluys wonen kunnen je voorzien van advies over matrassen. Elk mens is anders en heeft dus een verschillende matras nodig. Ook persoonlijke voorkeuren kun je gemakkelijk overleggen met de experts van Sluys wonen. Sluys wonen is een woonwinkel nabij Utrecht.

Hoe lang slapen per nacht?

De een heeft meer slaap nodig dan de ander. Sommige mensen slapen minstens 10 uur en sommigen hebben genoeg aan 6 uur slaap. Probeer niet te veel te slapen maar ook niet te weinig. Het is belangrijk om regelmatig en effectief te slapen. Zo is het niet goed om doordeweeks structureel 1,5 uur per nacht te weinig te slapen en dit proberen in te halen in het weekend.

Factoren die slaap negatief beïnvloeden

Stimulerende middelen hebben een negatieve invloed op je slaap. Probeer dus voor het slapen gaan bijvoorbeeld niet te veel koffie te drinken. Ook is het niet goed om teveel op je telefoon te zitten vlak voor het slapen gaan. Je lichaam heeft namelijk last van het elektronisch veld en het licht.

Wat gebeurd er met je als je te weinig slaapt?

Het kan resulteren in de volgende symptomen: gebrekkige concentratie, minder motivatie en zwaarmoedigheid. Daarnaast kun je te maken krijgen met vermoeide spieren, depressie, verhoogde bloeddruk of een prikkelbaarheid.

Hoe optimaliseer je je slaap?

Je slaap kun je optimaliseren door een warme douche te nemen voor het slapen gaan. Ook is het goed om eiwitten en koolhydraten te eten voor het slapen gaan. Het je echt moeite om in slaap te komen? Ik zou aanraden om te kiezen voor het natuurlijke supplement melatonine. Heb je een korte nacht gehad? Dan is het goed om een kort dutje te doen van 20-30 minuten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

top