Vloggen is tegenwoordig helemaal hot. Eigenlijk kun je het vergelijken met bloggen alleen dan gaat het bij vloggen niet om geschreven tekst maar om bewegende video beelden. De zogeheten vloggers filmen hun dagelijks leven en nemen de kijker thuis als het waren mee. Deze vlogs worden op YouTube geplaatst zodat deze door mensen bekeken kunnen worden. Vloggen is tegenwoordig zo populair dat het niet alleen wordt gedaan door jongeren maar ook door bedrijven als Coolblue. Lees in dit artikel over de voordelen van vloggen voor bedrijven.

 

Kijkje in de keuken

Tegenwoordig vinden mensen het vaak erg interessant om een kijkje in de keuken te mogen nemen bij bedrijven. Een vlog is de ideale manier om dit te bieden. Transparantie is tegenwoordig namelijk erg belangrijk. Potentiele werknemers krijgen een goed beeld van de bedrijfscultuur en worden wellicht geënthousiasmeerd en potentiële klanten worden wellicht geattendeerd op je bedrijf door middel van de interessante vlogs. Kortom, vlogs geven mensen vaak een beter beeld van wie je bent en waar je voor staat.

 

Relatief goedkoop marketingkanaal

Het maken van een vlog is een relatief goedkoop marketingkanaal. Onderschat het echter niet en let er wel op dat je content onderscheidend en waardevol moet zijn voor de doelgroep.

 

Je bereik vergroten

Ten eerste kunnen video’s gemakkelijk gedeeld worden op verschillende online kanalen. De kans dat je bereik wordt vergroot is dan ook hoog. Hiernaast is een video gemakkelijk te delen.

 

Ben waar je doelgroep is

Zit je doelgroep continue op YouTube om vlogs te bekijken? Ben dan dáár waar jouw doelgroep is. Is jouw doelgroep hier totaal niet mee bezig? Kies er dan ook voor om niet mee te gaan in deze trend. Wellicht kun je beter een uitleganimatie maken.

 

Let op: zorg er wel voor dat de kwaliteit van je vlogs hoog is. Het is natuurlijk zonde als er scheef wordt gefilmd of het geluid niet goed is.