Het winkelcentrum is opgeknapt en je wilt het publiek naar het vernieuwde centrum trekken? Of je wilt het winkelcentrum weer even goed op de kaart zetten, de mensen hun huizen uitlokken om naar het winkelgebied te komen? In beide gevallen ben je op zoek naar leuke mogelijkheden om potentiële klanten naar je winkelcentrum te lokken en uiteraard het liefst ook wel zo dat ze overgaan tot koop. Winkelcentrum promotie dus: maar hoe pak je dat aan?
Kondig het groots aan!
Mensen willen misschien best komen, maar zullen dan ook wel moeten weten dat er iets is… Ga je over tot een dag of meerdere dagen vol actie? Zorg er dan voor dat mensen het wel moeten weten! Hang overal posters op, flyer in de stad, adverteer in lokale krantjes en ja, ook online kan je natuurlijk de dagen aankondigen bij de sites van de winkels zelf maar ook via de lokale media.
Zorg voor vertier
Mensen die niet echt warmlopen voor een dag shoppen, zijn wel geneigd om te komen als er meer is dan alleen maar winkels. Zorg dan ook voor vertier. Leuke spellen, bijvoorbeeld, een quiz, livemuziek, een rad om prijzen te winnen en ga zo maar door. En zijn ze eenmaal daar, dan zien ze ook meteen hoe leuk het winkelcentrum (geworden) is. En dat is toch de opzet!
Zorg voor leuke acties en aanbiedingen
Iets kunnen kopen voor minder geld: het werkt. We zijn nu eenmaal de ‘zuinige’ Hollanders, niet waar? Laat winkeliers leuke acties houden tijdens deze dag(en), zoals aanbiedingen of sparen voor iets moois. Deze acties kan je bundelen in een boekje, die je in de stad of het dorp rondbrengt. Of hang alle acties groots uitgestald op bepaalde plekken in het centrum.
Vraag een deskundige om hulp!
Uiteraard is dit nog maar een kleine greep van mogelijkheden. Wil je het goed doen, dan kan het een hele klus zijn om het naast je gewone werkzaamheden te moeten doen. Daarnaast is er veel om aan te denken en weet je niet zo goed wat er allemaal wel niet kan. Schakel professionals in! Winkelcentrum promotie kan echt veel beteken voor de bekendheid van het centrum en het voortbestaan van de winkels. Er zijn bedrijven die zich hier helemaal in verdiept hebben en je met raad en daad terzijde kunnen staan. Vaak verhuren ze dan zelf ook nog de nodige attracties of kan je via hen entertainers inhuren. Lekker makkelijk om voor alles 1 aanspreekpunt te hebben. Dit scheelt ook weer veel tijd en je weet dat het goed gebeurt!
Recente reacties