Een goede customer service is een van de belangrijkste dingen voor de groei van een bedrijf. Vele onderzoeken concluderen dat een goede customer service ervaring leidt tot meer aankopen van bestaande klanten, maar ook het makkelijker aantrekken van nieuwe klanten door bijvoorbeeld goede review of word of mouth.

Voor veel MKB bedrijven kan het hebben van klantcontact een tijdrovende bezigheid zijn. Het aannemen van telefoontjes, beantwoorden van e-mails en reageren op social media berichten kost veel tijd en geld. Daarnaast komen er ook steeds meer kanalen bij via waar klanten graag contact op willen nemen met een bedrijf. Live chat op de website, Facebook Messenger, Instagram, Twitter om een aantal kanalen op te noemen.

Table Duck helpt MKB bedrijven met hun klantenservice, allereerst met het samenbrengen van allerlei kanalen in een inbox. Dit zorgt voor efficiëntie en overzicht in het klantcontact. Medewerkers kunnen gemakkelijk vragen beantwoorden vanuit een online omgeving en hebben inzicht in de historie van de klant.

Daarnaast biedt Table Duck ook een customer service automation oplossing aan door middel van het gebruik van chatbots. De (deels) geautomatiseerde gesprekken leiden tot een snellere en betere customer service, wat tijd en geld scheelt voor ene bedrijf. Daarnaast zijn chatbots beschikbaar 24/7, 365 dagen per jaar.

Door gebruik te maken van Conversational AI in chatbots kun je open, flexibele gesprekken automatiseren. Een grote bron van irritatie bij veel chatbots is namelijk dat ze maar heel beperkt zijn. De zogenaamde gestructureerde flowbots geven de klant maar een beperkt aantal opties om uit te kiezen, vergelijkbaar met een keuzemenu van de telefoon.

De technologie in het customer service automation platform van Table Duck maakt gebruik van Conversational AI en NLP. Deze technologie werkt op basis van het herkennen van de intentie van een zin. Hierdoor kunnen allerlei klantvragen worden beantwoord en blijven gesprekken open en flexibel. Conversational AI vereist vaak wel veel training om een chatbot goed en slim te krijgen. Table Duck lost dit op door voor getrainde intenties in de chatbot aan te bieden die simpel aangezet kunnen worden.