Met de komst van de nieuwe AVG wetgeving zal het mailen naar prospects een stuk ingewikkelder worden. Veel bedrijven denken hierbij in beperkingen, terwijl dit in veel gevallen ook voor kansen zorgt. Een van de grootste mogelijkheden die de nieuwe AVG wet biedt is offline mailings en marketing. Mijn analyse is dat offline marketing weer helemaal terugkomt in de marketingmix. Een gezonde mix tussen offline en online marketing zal in de toekomst zorgen voor de grootste successen. In deze blog noem ik een aantal technieken en methodes die je goed kunt toepassen wanneer jij ook nog het nut van offline marketing inziet.

Offline remarketing

Een goede manier om offline en online te combineren is door middel van offline remarketing. Het leuke aan offline remarketing is dat dit veel verassender is. Mensen verwachten tegenwoordig wel dat ze een lelijke banner voorbij zien komen uit het display netwerk van Google, maar mensen verwachten niet dat ze een offline briefkaart toegestuurd krijgen met bijvoorbeeld een kortingscode. Aan de adresgegevens kun je vrij gemakkelijk komen door tools als Leads Forensics en leadinfo.

Video Brochures

Iets wat veel mensen nog niet kennen is de vrij nieuwe video brochure. Deze brochure kun je zien als een ouderwetse brochure, maar dan met een LCD scherm toegevoegd. Zoals misschien wel bekend doet video het erg goed online, vele malen beter zelfs dan statische plaatjes. Dit is voor offline natuurlijk niet anders. Een goede en solide offline campagne kan dan ook niet zonder een goede video strategie. De video brochure is iets wat je de komende jaren zeker meer terug zal zien komen, zeker in combinatie met offline remarketing.

Succes

Ik wens je enorm veel succes met het optimaliseren van je offline en online marketing. Ik hoop dat je iets aan de tips uit dit artikel hebt gehad en dat ik je naar nieuwe inzichten heb geholpen.