Marketeers moeten altijd e-mail marketing gebruiken om in contact te blijven met hun doelgroep. Ongeacht de verschillende strategieën die tegenwoordig openstaan voor marketeers, zult u merken dat e-mailmarketing een integraal onderdeel is van uw marketingcampagne. Dit is nog steeds het belangrijkste kanaal voor het verkrijgen van de beste ROI. Maar e-mail marketing is geen wondermiddel. Als uw e-mail marketing niet effectief is, is dit omdat u niet de juiste dingen doet. Hoe goed je e-commerce strategie dan ook is. Je kunt niet zomaar iets doen en verwachten dat het werkt. Je moet nadenken over je strategie en het gedrag van klanten gebruiken om het om te draaien. Dit is hoe je dat doet

  1. Stop met het behandelen van uw klanten als nummers

Wat veel marketeers niet begrijpen, is dat klanten niet als een naamloos gezicht of nummers willen worden gezien. Ze willen erkend worden als unieke menselijke wezens. Dit is relatief eenvoudig om te doen, omdat het enige wat je hoeft te doen is om wat personalisatie in te lassen.

In plaats van dezelfde e-mails naar iedereen te verzenden, gebruikt u de feedback die u krijgt om uw e-maillijst te segmenteren. Op die manier kunt u ervoor zorgen dat klanten het gevoel hebben dat u hun gedachten leest.

  1. Verander de verkooptrechter op basis van de reis van de klant

De customer journey wordt steeds belangrijker op het gebied van marketing. Het in kaart brengen van de customer journey gaat over het in kaart brengen van de verschillende aanrakingspunten waarmee je te maken krijgt. De manier waarop klanten zich gedragen, vertelt u welke inhoud ze zoeken.

Combineer dit met demografische informatie om de verkooptrechter aan te passen op basis van het type klant dat u heeft.

  1. Optimaliseren en opnieuw testen

U moet uw verschillende e-mailcampagnes altijd optimaliseren en opnieuw testen. A / B-testcampagnes kunnen eenvoudig worden uitgevoerd via uw verzendlijstprovider. U kunt gedetailleerde statistieken verzamelen en beginnen met het verfijnen van uw toekomstige campagnes.

  1. Maak je klaar voor mobiel

Wat bedrijven leren, vaak op de harde manier, is dat sommige mensen uitsluitend op mobiele apparaten toegang hebben tot internet. Al uw e-mails moeten worden geoptimaliseerd voor mobiel. Het maakt niet uit op welk apparaat iemand uw e-mail leest, het moet zich automatisch aanpassen aan het scherm.

Gelukkig is optimaliseren voor mobiel eenvoudiger dan ooit tevoren. De meeste providers van e-maillijsten bieden u automatisch geoptimaliseerde mail campagnes.

Uw klanten willen wel contact met u blijven houden. Marketeers moeten het echter op een manier kunnen doen die hen iets van waarde biedt. Door het volgen van deze grote bedrijfspraktijken kunt u uw inschrijvingspercentages verhogen en mensen inschrijven voor de lange termijn. Hoe gaat u uw mail campagne vandaag verbeteren?